Loading

Sıkça Sorulan Sorular

1. UETS hakkında bilgi talep ediyorum. Eğitim için UETS hakkında bizlere doküman gönderebilir misiniz? Eğitim videoları var mıdır? Sistemi nasıl kullanacağım?

UETS (Uzmanlık Eğitimi Takip Sistemi), uzmanlık eğitiminin (Tıp, Diş hekimliği ve Eczacılık) kalitesini ve verimini yükseltmek amacıyla uzmanlık öğrencilerinin, eğiticilerin, eğitim program ve kurumlarının takibini sağlamak amacıyla oluşturulmuş bir yazılımdır. Kullanıcıları ve süreçleri konusunda TUEY (Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği) ve uygulama içerisinde bulunan kullanıcı kılavuzundan detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz. Uygulama içerisinde sağ üst köşede bulunan butonlar yardımı ile uygulama kılavuzlarına ve eğitim videolarına ulaşılabilir. Ayrıca uygulamaya giriş ve üyelik süreci konusunda aşağıdaki linkte bulunan yönergeden detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz. Yönergeye aynı zamanda uets.saglik.gov.tr adresi "Duyurular" alanında bulunan "UETS Uygulaması İle İlgili Bilmeniz Gerekenler" başlıklı duyurudan da ulaşabilirsiniz. Link: https://uets.saglik.gov.tr/SharedFiles/UETS_%C3%9CyelikS%C3%BCreci_v1.0.pdf

2. Sisteme nasıl kayıt olabilirim ve şifre alabilirim?

Uygulamaya giriş ve üyelik süreci yönergeye uets.saglik.gov.tr adresi "Duyurular" alanında bulunan "UETS Uygulaması İle İlgili Bilmeniz Gerekenler" başlıklı duyurudan ulaşabilirsiniz.

3. Sisteme giriş yapabilmek için saglik.gov.tr uzantılı mail adresi şart mıdır?

Sisteme giriş yapabilmek için ya da üye olmak için @sağlık uzantılı maile ihtiyaç bulunmamaktadır. E-devlet ya da mobil imza seçeneği kullanılarak da üyelik süreci tamamlanabilir.

4. E-devletten nasıl giriş yapacağım?

UETS uygulamasına giriş için İnternet tarayıcısına "uets.saglik.gov.tr" yazılır. Karşılama ekranından Giriş Yap butonuna bastığınızda gelen ekranda Üye Ol butonuna basılıp açılan Bakanlık Ortak Giriş Portali ekranından e-devlet sekmesine geçip, e-devlet şifresiyle giriş yapıp Sağlık Bakanlığı uygulamalarından UETS logosuna basılarak açılacak üyelik formu doldurulmalıdır.

5. Sistemde hangi roller vardır?

Uygulama rollerine ve yetkilerine uets.saglik.gov.tr adresi "Duyurular" alanında bulunan "UETS Uygulaması İle İlgili Bilmeniz Gerekenler" başlıklı duyurudan da ulaşabilirsiniz.

6. Üyelik formunu doldurduktan sonra doktorluk tescili ile alakalı hata alıyorum. Ne yapmalıyım?

Kullanıcı bilgileri ve ekran görüntüsü ile birlikte ÇKYS ekibine yazılım destek üzerinden kayıt açılmalıdır.

7. İki role birden kayıt olabilir miyim?

Kurum UETS Temsilcisi rolüne sahip kişiler başka role sahip olamazlar ama Kurum Yöneticisi, Program Yöneticisi ve Eğiticiler, bir rol ile sisteme üye olduktan ve giriş yaptıktan sonra uygulama içerisinden yer alan Profilim ekranından kendilerine diğer rolleri ekleyebilirler.

8. Rektör diye tanımlı bir kullanıcı yok, Rektörlerin UETS’ye hangi rolde kayıt olması gerekir?

Üyelik formunda Rektör rolü bulunmamaktadır ama eklenecektir. Rektör rolü eklendiğinde uygulamada, kurumlarındaki tüm yetkilendirilmiş program listesini görüntüleyebilecek ve asistan talep sürecinin onay aşamasında yer alacaklardır.

9. Program Yöneticisini kim kayıt edecek?

Mevcut öğrenciler ve tıp mezunu olmayan Program Yöneticileri ile Eğiticiler dışındaki kişiler, üyelik formunu doldurarak kendi rolüne üye olmalıdır.

10. Tıp fakültesi mezunu olmayan eğiticiler ya da program yöneticilerinin sisteme nasıl eklenmesi gereklidir?

Tıp fakültesi mezunu olmayan Eğiticileri, kurumlarında sisteme kayıtlı bir Program Yöneticisinin Manuel Eğitici Ekleme ekranından eklemesi gerekmektedir. Tıp fakültesi mezunu olmayan Program Yöneticilerini, kurumlarında sisteme kayıtlı bir Program Yöneticisinin Manuel Program Yöneticisi Ekleme ekranından eklemesi gerekmektedir.

11. İdari personellerin üye olmasına gerek var mı?

Uzmanlık Eğitimi sürecine dahil olan idari personellerin UETS'ye Kurum UETS Temsilcisi rolünde üye olmasını beklemekteyiz. Bu konudaki detaylı bilgiye "Duyurular" alanında bulunan "UETS Uygulaması İle İlgili Bilmeniz Gerekenler" başlıklı duyurudan ulaşabilirsiniz.

12. Bir kurumda kaç UETS temsilcisi olabilir?

Bir kurumda birden çok Kurum UETS Temsilcisi olabilir, bu rol için uygulamada bir kişi sınırımız bulunmamaktadır.

13. Asistanlar/öğrenciler sisteme nasıl kayıt edilecek?

Mevcut uzmanlık öğrencileri uygulamaya, Program Yöneticilerinin "Manuel Öğrenci Ekleme / Güncelleme" alanından kendilerini eklemeleri ile dahil olacaktır. Gelecek sınavlarla yerleşecek öğrenciler ise açık ilan olduğunda 10 gün içerisinde 'Aday Başvuru' alanından uygulamaya kayıt olacaklardır. Detaylı bilgiye uygulama içerisindeki yardım kılavuzu ve eğitim videolarından ulaşılabilmektedir.

14. Manuel öğrenci eklemeyi Excel üzerinden toplu yapabilir miyiz?

Sağlık Bakanlığı tarafından mevcut öğrencilerin excel ile toplu aktarılmasının değil manuel ekranlar üzerinden tanımlanmasının uygun olacağı belirtilmiştir.

15. Üyelik formundaki tarih bilgileri neyi ifade ediyor?

Göreve Başlama Tarihi: Bulunduğunuz kurumda mevcut görevinize başladığınız tarih Ana Dal Tescil Tarihi: Gerçekleştirilmiş uzmanlık eğitiminin başarılı bitirilmesi sonucu alınan belgenin tescil tarihi 1. Yan Dal Tescil Tarihi: Yan dalda gerçekleştirilmiş uzmanlık eğitiminin başarılı bitirilmesi sonucu alınan belgenin tescil tarihi 2. Yan Dal Tescil Tarihi: 2. Yan dalda gerçekleştirilmiş uzmanlık eğitiminin başarılı bitirilmesi sonucu alınan belgenin tescil tarihi

16. Tescil tarihimi yanlış girdim nasıl düzeltirim?

Tescil tarihi bilgi güncellemeniz için, Yazılım Destek uygulamasından talep açarsanız bilgileriniz güncellenecektir.

17. Şifre doğrulama maili gelmezse ne yapmalıyım?

Yazılım Destek uygulaması üzerinden açacağınız kayıt, firma analiz ekibi çalışanına iletilerek ilgili kullanıcı için mail gönderiminde bir hata var ise kendisi adına maili aktifleştirilir ve uygulamaya nasıl giriş sağlayacağı hakkında bilgilendirilir. Hatalı bir durum görülmemiş ise sunucu kaynaklı mail gönderiminde gecikmeler yaşanabilmektedir. Gün sonunda doğrulama maili kontrolü spam kutusu dahil tekrar gerçekleştirilmelidir.

18. Mail adresimi ya da şifremi hatalı girdiğim için hesabınız aktif değildir uyarısı geliyor?

Sisteme 4 kez hatalı giriş yaptığınız için hesabınız kitlenmiştir. Yazılım Destek üzerinden talep açarsanız sistem yöneticisi tarafından hesabınız tekrar aktifleştirilecektir.

19. Manuel öğrenci ekleme / güncelleme ekranından mevcutta eğitim gören öğrencileri eklemek istiyoruz ancak ekranda zorunlu mazeret bilgileri ve dosya alanı geliyor?

Kurum UETS Temsilcileri sadece aday başvuru sürecinde mazeretleri olup sisteme kaydolamamış öğrencileri sisteme tanımlayabilir o nedenle uygulamaya Kurum UETS Temsilcisi olarak girildi ise manuel öğrenci ekleme ekranında "mazeret" ve "dosya ekle" alanlarının girilmesi zorunludur. Uygulamaya Program Yöneticisi rolü ile girilir manuel öğrenci ekleme ekranında bu 2 bilgi gelmemektedir. Mevcut öğrencileri program yöneticilerinin eklemesi gerekmektedir.

20. Kurumumuzda mevcutta kullanılan ya da eski yazılım programları içerisindeki bilgileri buraya nasıl aktaracağız?

UETS, Sağlık Bakanlığı ve YÖK ile entegre bir uygulamadır. Bu entegrasyonlar dışında kurumların eski programları ile bağlantımız bulunmamaktadır.

21. Çekirdek eğitim müfredatı sisteme nasıl yüklenecek?

UETS uygulamasına çekirdek müfredatlar entegre edilmiştir. Tüm süreç çekirdek müfredata uygun şekilde uygulama tarafından ilerletilmektedir.

22. Sınav İlanı Tanımlama ekranında yapılması beklenen tam olarak nedir?

Sınav ilan işlemleri ekranında Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğü Personelleri, sınav sonuçları açıklandıktan sonra her sınav türü için ilan tanımlayacaklardır (TUS, DUS, EUS ve YDUS). Tanımlanan bu ilanlara aday öğrenciler başvurularını gerçekleştirdiklerinde Kurum UETS Temsilcisi rolündeki kullanıcıların bu ekrandaki rolü, Sınav İlan İşlemleri ekranındaki listede gelecek olan kayıtların Başvurular butonuna basarak açılan Başvuru İnceleme ve Onay ekranından, fakültelerine yapılmış aday öğrenci başvuru incelemelerini ve onaylama/reddetme işlemini gerçekleştirmeleridir. Evraklar, aday öğrenciler formu doldururken PDF olarak sisteme yüklenecektir ve Kurum UETS Temsilcileri bu belgeleri görüntüleyip indirebileceklerdir ama kişiden ıslak imzalı istenen belgelerde mevcut işleyiş de devam edecektir.